Manila it iis! - Reisverslag uit Quezon City, Filipijnen van Eva Kiemeney - WaarBenJij.nu Manila it iis! - Reisverslag uit Quezon City, Filipijnen van Eva Kiemeney - WaarBenJij.nu

Manila it iis!

Door: Eva Kieminininey

Blijf op de hoogte en volg Eva

28 Januari 2015 | Filipijnen, Quezon City

Haaaalloootjes!

Ik zit hier nu in een crappy claustrofobisch internethok (cafe kan ik het niet noemen, want dat is het gewoonweg niet gezien de claustrofobi-heid). Op de achtergrond klinken Filippijnse versies van top 40 hits, dus het is hier rete gezellig! Maaargoed, ik ben hier inmiddels alweer 5 dagen en het is erg leuk! Manila is te omschrijven in 3 woorden: verkeer, fastfood & miljoenen krioelende mensjes (mensJES, want het zijn echt inieminies). Het verkeer is hier net even iets minder goed geregeld dan in Nederland. Ik ging vandaag voor het eerst alleen oversteken (ja, als een klein kind en ik miste Tinie als klaar-over/brigadier van vroeger). Ik deed er letterlijk een kwartier (oke ik overdrijf) over om een plekje te vinden om over te steken. Eenmaal de overkant bereikt, voelde ik mij zo blij als een hond met een bal. Jeepneys (open busjes/jeeps), tricycles (motor met zijspannetje), taxi's, scooters, mega grote auto's en hier en daar een fietser crossen over de wegen en iedereen volgt zo zijn eigen verkeersregels. Ik denk dat de hoofdregel is: 'gewoon goan met die banaan' #ogendicht#fingerscrossed#hetkomtwelgoed#ofniet.

Voor de rest word je omringd door MacDonalds, KFC, Burgerking, Wendy's, Jollibee en ga zo maar door, dus als je van plan was om aan te komen, kom dan vooral hierheen. Ik heb goede zelfcontrole en vergrijp me alleen aan de rijst, varkernsgezicht (jaa klinkt heel vies --> was het ook), vis, ijs (om wifi te krijgen, moet ik ijs kopen bij de ijscreamshop.. dus vandaar) etc.

Verder zijn hier dus duizenden mensen. Het krioelt er letterlijk van. Ik dacht dat ik me redelijk incognito kon verplaatsen in dit land vanwege mijn bruine teint, maar niets blijkt minder waar. Ik word aangekeken door 2 x duizenden ogen en ze staren/lachen naar me alsof ik van Mars kom. Maargoed, ze zijn verder heel lief en zeggen je allemaal gedag en zeggen hoe mooi je bent bladiebladie. (Ben je onzeker, kom naar Manila!!)

Ik ga aanstaande zondag pas naar Tacloban, het gebied waar ik vrijwilligerswerk ga doen, dus ik heb nu lekker een weekje vrij. Ik en een meisje uit Hongkong zitten op 1 kamer en kunnen het erg goed vinden. Onze AIESEC buddies laten ons Manila zien dus dat is erg leuk! Zaterdag gaan we naar Capones Island en zie ik eindelijk mooie natuur, want dat is hier niet in Manila!

Nou kort maar krachtig verslagje, maar ik ga nu aan mijn motivatiebrief werken voor mijn Master in september. wooeehh.

Dikkke kusssssss xxxxxxx

  • 28 Januari 2015 - 22:48

    Rob:

    hey Eva,
    Wat een ervaringen allemaal, en wat een reus ben je dan tussen die inieminies.
    aan eten geen gebrek en hartstikke duur natuurlijk.
    leuk verslagje en ben benieuwd naar de volgende:-))

    gr rob

  • 28 Januari 2015 - 23:31

    Tineke:

    Dag lief kind,

    Ik vind je een kanjer! Heel erg gefeliciteerd met het behalen van de Engels toets. Weer een stapje dichter bij je plan na dit avontuur. Wat een heerlijk gevoel zal dat zijn. Zet em op met je motivatiebrief. Klinkt allemaal toch heel anders dan Amsterdam.......Daarom is het voor mij wel een prettig gevoel dat die buddy's je Manilla laten zien. Ik moest wel even lachen bij die verwijzing naar Tinie als verkeersbrigadier. Lijkt al wel heel lang geleden. En dat eten van 'varkensgezicht'........Heb je hem in de ogen kunnen kijken?
    Ben benieuwd wat je gaat meemaken in Tacloban. Tot horens maar weer. Veel liefs en dikke kus van mam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Quezon City

Half jaartje chillen in AZIË!

Zin in!

Recente Reisverslagen:

23 Maart 2015

Mission Completed!

09 Maart 2015

Donaties 2.0

06 Maart 2015

Donaties

04 Maart 2015

Tacloban

28 Januari 2015

Manila it iis!
Eva

Actief sinds 21 Jan. 2015
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 8741

Voorgaande reizen:

23 Januari 2015 - 29 Juli 2015

Half jaartje chillen in AZIË!

Landen bezocht: